Drugi tjedan makroregionalnih strategija EU: "Neotkrivena Europa" je budućnost turizma poslije Covida

  04.03.2021, 09:32h   •     RA Admin

U tijeku je drugi EU tjedan makroregionalnih strategija (EU MRS Week) u organizaciji Europske komisije i Glavne uprave za regionalnu i urbanu politiku DG REGIO, koji će se do petka održavati online pod geslom „Ponovno poveži, preispitaj, oporavi“ (Reconnect, Rethink, Recover).

Sudionici iz čak 29 zemalja članica četiri makroregije raspravljaju o suradnji na temama održivog razvoja, ekonomije nakon pandemije, zelene i digitalne transformacije turizma, uključivanja mladih u donošenje odluka, ulozi civilnog društva te načinima financiranja projekata iz programa kojima izravno upravlja Europska komisija poput HORIZON i LIFE programa.

Hrvatska je dio dvije makroregionalne strategije, Dunavske i Jadransko-jonske, a u potonjoj Ministarstvo turizma i sporta koordinira temu Održivi turizam na nivou devet zemalja članica.
 
Turizam prolazi kroz drastične promjene
 
„Turizam više neće biti isti kao prije. Jasno je da će biti manje masovnog, a više individualnog i turizma nulte emisije CO2. Trebat će nam više digitalnih i više zelenih vještina koje će omogućiti takvu transformaciju, što znači i nove vještine i nova zanimanja“, kazao je Slawomir Tokarski, ravnatelj DG REGIO, Generalne direkcije za regionalnu i urbanu politiku Europske komisije u raspravi pod naslovom „Podrška makroregionalnih strategija oporavku od COVID-19“.
 
Za otvaranje granica i stvaranje preduvjeta za normalno kretanje ljudi i oporavak turizma u EU biti će važan standardiziran i zajednički pristup. Korak u tome smjeru je i tema tzv. COVID putovnica i odluka hoće li uopće i na koji način taj sustav biti uveden jer „postoji rizik od cijepanja unutarnjeg EU turističkog tržišta zbog individualnog pristupa“.

Načelno su se šefovi vlada EU-a izjasnili za, na izvanrednom samitu održanom 25. veljače, ali službena obvezujuća odluka još nije donesena. Državama članicama prepušteno je u ovom trenutku da same odluče kako u budućnosti žele koristiti COVID putovnice u kojima su potvrde o cijepljenju. No, za bilo kakvu normalizaciju biti će potrebno postaviti zajedničke protokole u području prijevoza putnika zrakoplovima i kruzerima, koji ne isključuju i taj dokument.
 
Ministarstvo turizma i sporta predstavilo je svih sedam do sada odabranih strateških projektnih prijedloga koji su proizašli iz prioriteta tematske grupe Održivi turizam EUSAIR Jadransko-jonske strategije. Oni su sadržajem u cijelosti u skladu s preporukama G. Drakopoulosa, stručnjaka koji je za Europsku komisiju proveo istraživanje posljedica i mjera potrebnih nakon Covid-19 pandemije te temeljeni na trendovima u potražnji koji su objavljeni u istraživanju Euromonitora.

Među ovim strateškim projektnim idejama, u ovom Europskom tjednu makroregionalnih strategija posebnu važnost dobiva projekt DES AIR. Projekt se odnosi na razvoj edukacije - master programa i cjeloživotnog učenja za održivo integrirano upravljanje destinacijama regije. Cilj je obrazovanje stručnjaka s novim vještinama potrebnima za „novonormalne“ okolnosti u kojima putnici i korisnici turističkih usluga trebaju osjećaj sigurnosti kao bitan pri donošenju odluke o putovanju u neko odredište.
 
Masovne destinacije „ubija“ strah, što otvara šansu za male destinacije

„Jedna od naših aktivnosti je stvaranje mogućnosti poduzetnicima za prilagodbu postojeće i stvaranje nove turističke ponude koja će biti prilagođena novim željama putnika. I zato moramo Europu pogledati 'drugim očima'. Ne više kao mega-odredište, već kao prostor mnogo mikro-odredišta, fokusiran na lokalne zajednice koje trebaju kulturnu, društvenu, okolišnu i ekonomsku održivost“, kazala je sudionica skupa, Vlasta Klarić, tematski ekspert za turizam EUSAIR Facility Point projekta Jadransko-jonske strategije.
 
Autentičnost i individualnost posebno će doći do izražaja u stvaranju ponude u kojoj će naslijeđe i tradicija pojedine regije biti prezentirana na otvorenim prostorima i krajobrazima koje tek trebaju biti otkriveni turistima. Osobna distanca je i u turizmu nova normalnost i posljedica straha od zaraze, a jedini lijek za strah jest - osjećaj sigurnosti.
 
Čak 97 EU regija definiralo je inovacije u turizmu kao prioritet u prošlom sedmogodišnjem proračunu EU, a brzina odlučivanja o financiranju pojedinih projekata i inicijativa bit će važna u ovom periodu u kojem nemamo vremena za suvišno administriranje, jedan je od naglasaka jučer održane rasprave.

Domaćin drugog EU tjedna makroregionalnih strategija EU MRS Week je DG REGIO.

Drugi tjedan makroregionalnih strategija EU: "Neotkrivena Europa" je budućnost turizma poslije Covida

 

Copyright © 2012-2021   •   Razvojna agencija Šibensko-kninske županije   •   Sva prava pridržana   •   Dizajn i razvoj: MEDIAN kreativna rješenja