Online konferencija „ISPU – digitalnim uslugama do kvalitetnijeg prostornog planiranja i gradnje“, 18. prosinca 2020., 10h

18. prosinca 2020. godine, s početkom u 10 sati, u organizaciji Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine održati online konferencija pod nazivom „ISPU – digitalnim uslugama do kvalitetnijeg prostornog planiranja i gradnje“.

Ciljevi konferencije su:

  • informirati javnost o projektu Ministarstva koji predstavlja reformu sustava, promovira digitalizaciju usluga u sustavu te je financiran sredstvima Europske unije i prvi je veliki digitalizirani sustav na državnom oblaku;
  • podići razinu svijesti kod korisnika o važnosti korištenja ovog sustava;
  • predstaviti primjere dobre prakse u JLS;
  • predstaviti primjere dobre prakse u privatnom sektoru.

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine jedno je od vodećih Ministarstava kad je u pitanju digitalizacija.

Informacijski sustav prostornog uređenja (ISPU) koje Ministarstvo razvija i kontinuirano nadograđuje je državni interoperabilni i multiplatformni sustav za unos, verifikaciju, javnu objavu i razmjenu prostornih podataka.

Sustav je osmišljen s ciljem da se na jednom mjestu prikupe prostorni planovi svih razina, kao i podaci o zahvatima u prostoru.

Cilj je da ti podaci budu dostupni građanima i struci kako bi bili upoznati sa stanjem u prostoru te kako bi se ubrzali postupci izdavanja dozvola za gradnju. Drugim riječima, sustav služi da se na transparentan način prikazuju podaci, da se ubrzaju procesi prebacivanjem na online čime se štede financijski resursi investitora i građana te da se stvori stabilno ulagačko okruženje zahvaljujući kvalitetno organiziranim i javno dostupnim podacima.
Struktura, sadržaj, način rada, oblik i elektronički standard ISPU-a, ovlasti i obveze u vođenju i upravljanju tim sustavom su propisane Uredbom o ISPU.

Sustav sadržava 19 modula koji prate cjelokupni proces prostornog planiranja i građenja te stanja u prostoru pa su građanima i struci cijelo vrijeme dostupni podaci o planovima, nekretninama s namjerom da se svi postupci vezani uz gradnju i svi dokumenti vezani uz gradnju mogu riješiti online.

Potrebno je istaknuti i kako je digitalizacija jedan od ključnih prioriteta koje je Vlada Republike Hrvatske definirala u svojem Programu za aktualni mandat (od 2020. do 2024. godine), a radi dodatnog ubrzanja procesa transformacije javne uprave i gospodarstva. Takva Vladina politika u skladu je s politikama Europske unije, budući da se digitalna tranzicija, uz zelenu tranziciju, smatra temelj gospodarskog razvoja Europe, a uslijed pandemije koronavirusa i temeljem gospodarskog i društvenog oporavka Unije. Plan Vlade je da se do kraja mandata u svim resorima u potpunosti provede digitalizacija.

Konferenciju možete pratiti online putem sljedećeg linka: https://www.youtube.com/channel/UCTjfb9jNDRJuF07hs4N6EDg.


 

# Dokument: Format: Veličina:
Poziv i program konferencije pdf 219.24 KB
  •   POČETAK: 18.12.2020, 10:00h
  •   ZAVRŠETAK: 18.12.2020, 12:35h
  •   VIŠE INFORMACIJA

 

Copyright © 2012-2021   •   Razvojna agencija Šibensko-kninske županije   •   Sva prava pridržana   •   Dizajn i razvoj: MEDIAN kreativna rješenja