PROMOCIJA PODUZETNIKA DIZAJNERSKI OBRT „KARMEN“ - vl. KARMEN HERCEG

  11.03.2019, 14:40h   •     RA Admin

Tjedan otvaramo sa šibenskom poduzetnicom, vlasnicom krojačko dizajnerskog obrta „Karmen“, Karmen Herceg.

Osnovna djelatnost obrta Karmen je dizajniranje i proizvodnja odjeće. Karmen ponosno ističe da je svaki komad odjeće koji izađe iz njezinog salona jedan personalizirani unikat koji je osmišljen i izrađen u dogovoru sa kupcem, bilo da se radi o djeci ili odraslim ženama i muškarcima. Osim za individualne klijente, Karmen izrađuje i kostime za razne udruge kao npr. povijesne srednjovjekovne kostime za  Šibensku Gradsku stražu, zatim muzeje, kazališta, odore za turističku zajednicu, grad Šibenik i sl. Naime upravo su  povijesni kostimi njezina posebna zanimacija i dosada ih je već izradila nekoliko stotina.  

Za ovu određenu djelatnost Karmen se odlučila još u ranom djetinjstvu, jer kako kaže, „crta i šije od kada zna za sebe“. Nakon završenog Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu, dugo vremena je tražila posao da bi napokon 2006. godine potaknuta natječajem za izradu odora Šibenskoj Gradskoj straži, odlučila stvar uzeti u svoje ruke. Otvorila je obrt i otada već godinama uspješno posluje. Iza nje je mnoštvo vjernih kupaca, suradnji, revija, raznih nagrada i priznanja, a aktivna je članica Udruženja obrtnika i Obrtničke komore Šibensko-kninske županije. U budućnosti bi se voljela okušati u filmskoj kostimografiji, te se aktivno javlja na natječaje i neumorno uči i usavršava svoje vještine.

Obzirom da izrađuje odjeću isključivo po mjeri i narudžbi njezino primarno tržište je grad Šibenik i Šibensko-kninska županija.

Najveći problem sa kojima se susreće, praktički svakodnevno, je predugo čekanja naplate potraživanja od javnih ustanova koje ide preko Grada. Rokovi su od pola godine do godinu dana, pa čak i duže, a u međuvremenu treba preživjeti…, uredno plaćati poreze, prireze, doprinose i repromaterijal. Prema Karmen, to je ogroman problem za male poduzetnike o kojemu se malo tko usudi javno govoriti. Osim ovoga veliki problem vidi u pravoj poplavi stranih web shopova koji nude odjeću sa dalekog istoka po osjetno nižim cijenama, ali ujedno i neupitno lošije kvalitete.

Smatra da bi država i lokalna/regionalna samouprava mogla olakšati poslovanje prije svega smanjivanjem doprinosa, ali stvarnim, a ne fiktivnim, na način da ukinu dva, a preostala tri na kraju iznose više nego dosadašnjih pet. Na taj način bi njezini proizvodi bili povoljniji i samim time pristupačniji punom širem krugu kupaca.

Poruka koju Karmen upućuje mladim poduzetnicima je da cijene svoj rad, da se bore za svoje mjesto na tržištu ne kopirajući nikoga, već da budu svoji i prepoznatljivi.

 

 

 

Copyright © 2012-2019   •   Razvojna agencija Šibensko-kninske županije   •   Sva prava pridržana   •   Dizajn i razvoj: MEDIAN kreativna rješenja